ОЗНАКИ ТОГО, ЩО ДИТИНА МАЄ НЕБЕЗПЕЧНУ ВЗАЄМОДІЮ В ОНЛАЙНІ
Деякі психічні, психологічні та соціальні стани сигналізують про те, що дитина переживає певний травматичний досвід та потребує допомоги. Це стосується, у тому числі, і небезпечної взаємодії як в онлайні, так і в офлайні.
Фізичні зміни:
- дитина виглядає невиспаною та на заняттях чи перервах може засинати;
- скарги на головну біль чи біль у шлунку;
- швидка втрата ваги чи її набирання;
- помітні самоушкодження (порізи, глибокі подряпини, синці) на тілі.
Психічні зміни:
- розсіяна увага дитини;
- тимчасова “втрата” пам’яті, коли дитина забуває свої дії чи слова;
- втрата відчуття часу;
- регресія поведінки – коли дитина поводить себе так, наче вона молодша за свій вік.
Психологічні зміни:
- помітний страх чи нервовість дитини, коли вона перебуває у школі;
- також спостерігається нервовість чи злість під час використання гаджету;
- можуть бути агресивні прояви без явної на то причини;
- знижується якість навчальної діяльності, дитина може відмовлятись від усних відповідей.
Соціальні зміни:
- дитина віддаляється від однокласників та тих, з ким більше часу проводила разом
- під час перерв;
- дитина виглядає депресивною - не комунікує з оточуючими, проявляє пасивність та не приймає участі у спільних обговореннях;
- може прогулювати школу посилаючись на погане самопочуття;
- спостерігається замкнутість та однотипові відповіді на питання від дорослих;
- батьки можуть скаржитись на те, що дитина зникає з дому;
- дитина різко видалила всі свої профілі у соціальних мережах;
- у комунікації з’являються нові сленгові слова, які раніше дитина не використовувала;
- педагогічний працівник може помітити, що дитину зустрічають зі школи незнайомі йому люди.